miercuri

COMENZI DE EDITARE

1  COPY

Aceasta comanda ne permite sa obtinem copii ale unor obiecte grafice deja existente in desen, pe care vrem sa le plasam in alte pozitii.
Command: _copy 
Select objects: ( selectez cercul din stanga)
Select objects:( confirm selectia – ENTER )
Specify base point or displacement: 50,50
Specify second point of displacement or
<use first point as displacement>: 100,50  




2  ERASE

Aceasta comanda va sterge din desen obiectele grafice pe care le selectam cu mouse-ul.
Command: _erase
Select objects: selectam cu mouse-ul obiectul pe care dorim sa-l stergem
Select objects: confirmam selectia apasand tasta ENTER.

MIRROR

Comanda MIRROR (oglindire) ne permite sa oglindim un obiect din desen, ca si cum l-am roti cu 1800 in jurul unei axe (axa de oglindire).
Command: mirror
Select objects: selectam obiectul sursa cu mouse-ul
Select objects: confirmam selectia apasand tasta ENTER
Specify first point of mirror line:                definim axa de oglindire prin doua puncte
Specify second point of mirror line:
Delete source objects? [Yes/No] <N>: daca vrem sa stergem obiectul sursa, tastam Y, daca nu vrem sa    stergem obiectul sursa tastam N.

4  OFFSET

Aceasta comanda ne permite sa construim contururi decalate (la o distanta specificata de noi) paralele cu cele existente in desen.
Command: _offset
Specify offset distance or [Through] <d>: distanta de decalare
Select object to offset or <exit>: se selecteaza obiectul
Specify point on side to offset: punctam cu mouse-ul de o parte sau de alta a obiectului sursa
                                                 pentru a stabili unde sa apara obiectul prin decalare.

5  ARRAY

Aceasta comanda ne permite sa reprezentam un obiect din desen in mai multe pozitii plasate regulat.

6  MOVE

Command: move
Select objects: vom selecta obiectul pe care vrem sa-l mutam
Select objects: confirmam selectia tastand “ENTER”
Specify base point or displacement: specificam punctual de unde il mutam
Specify second point of displacement or< use first point as displacement>: specificam punctual unde vrem sa mutam obiectul.

7  ROTATE

Comanda ne va permite sa rotim obiectele din desen, adica putem schimba orientarea unghiulara in plan.
Command: rotate
Select objects: 1 found – selectam obiectul pe care vrem sa-l rotim;
Select objects: confirmam selectia, tastand “ENTER”;
Specify base point: specificam un punct fata de care vrem sa rotim obiectul;
Specify rotation angle or [Reference]:specificam amplitudunea rotatiei, adica unghiul fata 
                                                             de orizontala cu care va fi rotit obiectul.

8  SCALE

Vom utilize aceasta comanda atunci cand dorim sa modificam marimea unui obiect din desen, aplicandu-I o marire sau micsorare , fara alterarea formei.
Command: scale
Select objects: 1 found  - selectam obiectul;
Select objects: confirmam selectia tastand “ENTER”;
Specify base point: specificam punctual fata de care se face scalarea;
Specify scale factor or [Reference]: precizam factorul de scalare.
Un factor de scalare subunitar (ex. 0.5) conduce la micsorarea obiectului, iar, un factor de scalare supraunitar
( ex.2) conduce la marirea obiectului.       

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu